W Sali Sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego odbyła się Międzynarodowa Konferencja „Edukacja włączająca – między modelem a rzeczywistością” dająca przestrzeń do wymiany myśli osób zajmujących się szeroko pojętą współpracą z dziećmi i młodzieżą.
Wśród prezentujących zagadnienia dotyczące m. in. polityki inkluzywnej, neuroróżnorodności, przemocy rówieśniczej czy edukacji dwujęzycznej znaleźli się nie tylko - badacze i badaczki - z Polski, ale i z Łotwy, Francji oraz Niemiec.
Dzięki temu mogła rozgorzeć dyskusja nad strategiami (nie)formalnymi i koniecznością zredefiniowania pedagogicznej rzeczywistości. Warto zaznaczyć, iż w roku szkolnym 2022/2023 w Polsce funkcjonowało 285 tysięcy dzieci ze specjalnymi, a może właściwiej by rzec, określonymi potrzebami edukacyjnymi. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Izabela Ziętka, nazwała je "dodatkowymi" lub "wyjątkowymi", zwracając tym samym uwagę na znaczenie używanego języka w kontekście niewykluczania. Bo inkluzja w systemie edukacji to klucz do sprawiedliwości.